Case Study – wzrost widoczności serwisów należących do grupy Dentity
DENTITY to grupa stomatologiczna, która zmienia oblicze konsolidacji rynku dentystycznego w Polsce, skupiając się na wspieraniu i rozwijaniu regionalnych sieci stomatologicznych. Z nowym podejściem do integracji placówek, DENTITY stawia na umacnianie lokalnych centrów usług dentystycznych, wierząc, że właściciele działający na swoich rynkach najlepiej rozumieją potrzeby i specyfikę lokalnych pacjentów. Obecnie DENTITY zrzesza 18 placówek stomatologicznych z całej Polski.
TOP 3
TOP 10
+ 708%
Fraz w top 10
TOP 50
+ 333%
Fraz w top 50
Wyzwanie
Wyzwaniem, przed jakim stoi grupa DENTITY, jest wspieranie placówek stomatologicznych w budowaniu ich zasięgu, widoczności i rozpoznawalności w internecie, a także efektywne pozyskiwanie pierwszorazowych pacjentów za pośrednictwem środowiska online.
Aby sprostać tym celom, DENTITY zdecydowało się na współpracę z nami, ze względu na szerokie doświadczenie naszego zespołu w realizacji kampanii w branży medycznej. Partnerstwo to ma na celu zapewnienie wzrostu widoczności placówek w wyszukiwarkach internetowych oraz skuteczne zagospodarowanie najważniejszych fraz kluczowych lokalnych, co stanowi istotny element pozyskiwania nowych pacjentów i wzmocnienia pozycji placówek na konkurencyjnych rynkach.
Cele kampanii
W ramach naszej współpracy z wybranymi placówkami z grupy DENTITY, stworzyliśmy i postawiliśmy jasne cele, które pozwalają nam realnie ocenić efektywność naszych działań. Cele te obejmują zarówno wymiary biznesowe, jak i te bezpośrednio związane z SEO.
Biznesowo, głównym celem dla placówek jest przyciągnięcie pierwszorazowych pacjentów z obszarów kluczowych dla ich działalności, takich jak implantologia, protetyka, ortodoncja, stomatologia estetyczna, oraz leczenie w znieczuleniu ogólnym.
Z perspektywy SEO, wyznaczyliśmy konkretne kamienie milowe, które mają bezpośrednio przyczynić się do realizacji celów biznesowych, w tym wzrost widoczności strony w internecie oraz zwiększenie liczby odwiedzin z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Te dobrze zdefiniowane cele stanowią fundament naszych działań, mając na uwadze długoterminowe sukcesy naszych partnerów.
KPI, jakie zostały postawione przed rozpoczęciem współpracy:
- Wzrost widoczności – zwiększenie liczby słów kluczowych, na które witryny wyświetlają się w TOP 3 i TOP 10 wyników wyszukiwania, ze szczególnym uwzględnieniem słów kluczowych lokalnych [nazwa usługi + miasto] np. implanty zębów Nowy Sącz, Ortodonta Kraków, leczenie zębów pod narkozą Kraków.
- Wzrost ruchu organicznego – wzrost liczby odwiedzin witryny z bezpłatnych wyników wyszukiwania Google.
- Wzrost pierwszorazowych pacjentów w klinikach – podniesienie ilości pierwszorazowych pacjentów w kilnikach, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów strategicznych: Implantologia, ortodoncja, protetyka, stomatologia estetyczna, leczenie zębów pod narkozą.
Podjęte działania
- Audyt i optymalizacja SEO
- Semantyczne SEO
- Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne
- Monitoring działań
Audyt SEO
W ramach naszego projektu, zespół ekspertów SEO przygotował podstawowe rekomendacje optymalizacyjne dla każdej placówki. Kluczowym aspektem jest ujednolicony szablon strony, który został starannie zaprojektowany z myślą o działaniach SEO i możliwości skalowania. Dzięki temu, każda klinika korzysta z optymalizacji dostosowanej do najlepszych standardów SEO, co pozwala na lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania.
Semantyczne SEO
W ramach naszych strategii SEO, szczególną uwagę skupiliśmy na semantycznym SEO, które odgrywa kluczową rolę w poprawie widoczności naszych stron w wynikach wyszukiwania. Przygotowaliśmy unikalne treści dla strony głównej oraz stron usługowych, wzbogacając je o starannie dobrane frazy kluczowe, które doskonale oddają zakres oferowanych usług.
Nasze działania nie ograniczają się jedynie do optymalizacji pod kątem słów kluczowych; budujemy również topical authority, czyli autorytet tematyczny w dziedzinie stomatologii. Dzięki temu staramy się kompleksowo pokryć zapytania związane z najważniejszymi biznesowo usługami, takimi jak implanty zębów, ortodoncja, licówki, korony protetyczne, protezy zębowe, czy chirurgia stomatologiczna. Celem jest zapewnienie, że strony placówek są nie tylko widoczne, ale także postrzegane jako wiarygodne źródła informacji w swoich dziedzinach.
Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne
W naszej strategii SEO kładziemy duży nacisk na skuteczne linkowanie wewnętrzne oraz zewnętrzne. Poprzez wprowadzenie linkowania wewnętrznego, tworzymy sieci semantyczne, które umożliwiają nawigację między powiązanymi tematycznie treściami na naszej stronie. Dzięki temu, wszystkie treści są ze sobą wzajemnie linkowane, co nie tylko ułatwia użytkownikom dostęp do bogatszej wiedzy, ale również znacząco wzmacnia autorytet naszej domeny w oczach algorytmów wyszukiwarek.
Równie ważne w naszej strategii jest linkowanie zewnętrzne. Głównie opieramy się na wykorzystaniu sieci własnych domen. Contentation posiada ponad 50 blogów stomatologicznych, które są starannie rozwijane i pielęgnowane. Dzięki regularnemu publikowaniu wartościowych treści, nieustannie pracujemy nad budowaniem ich widoczności w sieci. Blogi te odgrywają kluczową rolę w działaniach link buildingowych naszych centrów stomatologicznych, pozwalając na skuteczne budowanie wizerunku oraz pozycjonowanie najważniejsze słów kluczowych, które są wyszukiwane przez pacjentów w wyszukiwarkach.
Monitoring działań
Monitoring naszych działań SEO nie jest w żadnym wypadku mniej ważny od samych działań aktywnych. Systematyczne wyciąganie wniosków, dokładne monitorowanie konkurencji oraz ciągła weryfikacja pozycji najważniejszych słów kluczowych w wynikach wyszukiwania są absolutnie kluczowe dla skuteczności naszej strategii.
Pozwalają one na rzetelną ocenę efektywności podjętych działań, identyfikację obszarów wymagających optymalizacji oraz szybką reakcję na zmieniające się trendy i algorytmy wyszukiwarek. Dzięki temu, jesteśmy w stanie nie tylko utrzymać, ale również zwiększać widoczność i autorytet stron naszych partnerów w sieci.
Wyniki
Od momentu rozpoczęcia naszej współpracy, nasi partnerzy mogą liczyć na diametralną zmianę jakości serwisu oraz znaczący wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania.
Galeriausmiechu.pl
Frazy TOP 3
229 (+854%)
Frazy TOP 10
639 (+708%)
Frazy TOP 50
2499 (+333%)
Ekwiwalent ADS
53 500 zł
*Ekwiwalent Google Ads – szacunkowa kwota jaką należałoby miesięcznie wydać w systemie Google Ads, aby wygenerować analogiczny ruch do ruchu generowanego z działań SEO
Wzrost widoczności w TOP 3 i TOP 10 wyników wyszukiwania Google:
Źródło: SENUTO
Ponad 10 krotny wzrost estymowanego poziomu ruchu organcznego w witrynie:
Źródło: AHREFS
Pozdental.pl
W przypadku witryny Pozdental.pl, wszelkie działania są budowane od początku. Domena nie posiadała żadnej widoczności w momencie nawiązywania współpracy. Po roku współpracy wyniki wyglądają w sposób następujący:
Frazy TOP 3
120
Frazy TOP 10
378
Frazy TOP 50
1 349
Ekwiwalent ADS
9 100 zł
*Ekwiwalent Google Ads – szacunkowa kwota jaką należałoby miesięcznie wydać w systemie Google Ads, aby wygenerować analogiczny ruch do ruchu generowanego z działań SEO
Wzrost widoczności w TOP 3 i TOP 10 wyników wyszukiwania Google:
Źródło: SENUTO
Estymowany poziom ruchu organicznego w witrynie Pozdental.pl:
źródło: AHREFS
Tulident.pl
W przypadku witryny Tulident.pl, wszelkie działania są budowane od początku. Domena nie posiadała praktycznie żadnej widoczności w momencie nawiązywania współpracy. Po roku współpracy wyniki wyglądają w sposób następujący:
Frazy TOP 3
76
Frazy TOP 10
256
Frazy TOP 50
855
Ekwiwalent ADS
22 700 zł
*Ekwiwalent Google Ads – szacunkowa kwota jaką należałoby miesięcznie wydać w systemie Google Ads, aby wygenerować analogiczny ruch do ruchu generowanego z działań SEO
Wzrost widoczności w TOP 3 i TOP 10 wyników wyszukiwania Google:
Źródło: SENUTO
Estymowany poziom ruchu organicznego w witrynie Tulident.pl
Źródło: AHREFS
Estetique-wroclaw.pl
W przypadku witryny estetique-wroclaw.pl, wszelkie działania są budowane od początku. Domena nie posiadała żadnej widoczności w momencie nawiązywania współpracy. Po roku współpracy wyniki wyglądają w sposób następujący:
Frazy TOP 3
59
Frazy TOP 10
306
Frazy TOP 50
1 714
Ekwiwalent ADS
5 700 zł
*Ekwiwalent Google Ads – szacunkowa kwota jaką należałoby miesięcznie wydać w systemie Google Ads, aby wygenerować analogiczny ruch do ruchu generowanego z działań SEO
Wzrost widoczności w TOP 3 i TOP 10 wyników wyszukiwania Google:
Źródło: SENUTO
Estymowany poziom ruchu organicznego w witrynie Estetique-wroclaw.pl
Źródło: AHREFS
Komentarz do wyników
Paweł Pawluk
Chief Revenue Officer Contentation
Nasze głębokie zrozumienie biznesu stomatologicznego, wraz z wnikliwą znajomością priorytetów oraz koniecznością pozyskiwania nowych pacjentów, pozwoliło nam na precyzyjne ustalenie punktu centralnego naszych działań. Skrupulatne zaplanowanie i wdrożenie najlepszych rozwiązań SEO i marketingowych zaowocowało wspaniałymi wzrostami w zakresie widoczności i zasięgu dla wszystkich domen placówek stomatologicznych, którymi zajmujemy się w obszarze digitalu.
Dzięki temu, nie tylko zwiększyliśmy liczbę pierwszorazowych pacjentów, ale również znacząco poprawiliśmy pozycjonowanie stron poszczególnych centrów stomatologicznych w wyszukiwarkach, co jest bezpośrednim dowodem na skuteczność naszej strategii i ciężkiej pracy całego zespołu.
Komentarz partnera
Anna Onoszko
Marketing Manager w grupie DENTITY
Staranne zaplanowana strategia i wdrożenie najlepszych rozwiązań SEO zaowocowały imponującymi wzrostami we wszystkich domenach placówek, które postanowiły aktywnie budować swoją obecność w przestrzeni digitalu. Zespół Contentation wykazuje się nie tylko wysokim poziomem zrozumienia naszych celów biznesowych, ale również bogatą wiedzą na temat branży stomatologicznej.